donderdag 12 juli 2007

Effe d'r tussen uit


Ja, ik was er effe tussen uit. Een flinke pijn op de borst was afgelopen maandag reden voor een bezoek aan de huisarts die het niet vertrouwde en me doorstuurde naar het ziekenhuis in Heerlen. Op het filmpje was niets te zien maar uit de bloedtesten bleek dat het inderdaad een hartinfarct was. Geen zware maar toch voldoende om me gelijk de dag erna door te sturen naar het AZM te Maastricht voor een hartkatheterisatie. Daar werd duidelijk dat er één zijtak van de kransslagader om het hart voor 99% dicht zat. Dus meteen gedotterd én een stent erin geplaatst om het vat open te houden. En klaar was de revisiebeurt. Nog een dagje op de hartbewaking en op donderdag weer naar huis. De hele hartafdeling was jaloers op me omdat het allemaal zo snel ging. Heb ik dus alweer eens geluk gehad, en nu zorgen dat we dat geluk tot zo'n honderd jaar kunnen vasthouden. Maar zelf zal ik dan toch ook een handje moeten helpen. We beginnen eens met zo'n 20 kilo d'r vanaf. Wedden dat dat nu wél lukt?