zaterdag 30 augustus 2008

Area4

Tussendoor nog effe naar Area4 geweest. Area4 is een drie-daags rockfestival in de buurt van Oberhausen. We (ik was op uitnodiging van m'n zoon mee) waren alleen op de vrijdag. Het programma was niet helemaal mijn ding maar op de meeste festivals kom je dan nét leuke bands tegen. Nou, dat viel wel een beetje tegen. Onze favoriet was Year Long Disaster en die maakten dat ook waar. Een mix van Deep Purple en Led Zeppelin past helemaal in mijn straatje! Blood Red Shoes had ik ook al op Pinkpop gezien maar het geluid was snoeihard. Dat hoort natuurlijk wel bij zo'n act maar hier speelden ze in een té klein tentje. Wat kan die meid een hoop energie uit haar gitaar halen. De rest van de bands zoals namen we een beetje op de koop toe. Ik vond de sfeer niet zo best maar dat kwam waarschijnlijk doordat er niet zoveel kaartjes verkocht waren. Ik schatte 't niet meer dan zo'n 5000 man. Bij Pinkpop zijn we wel anders gewend...






Geen opmerkingen: