donderdag 7 februari 2008

vasteloavend 2




De vasteloavend zit er weer op. Het was eens een hele andere ervaring om de carnavalsdagen onherkenbaar te vieren. Op 't kloonetrekken (carnavalsdinsdag in Kerkrade) was ik gewoon als clown geschminkt maar de zondag en de maandag als Miss Kirchroa 1912. Grimeuse Annemie Beumers had goed haar best gedaan om het ook op een oude dame te laten lijken die duidelijk over de datum was. Zelfs mijn eigen moeder herkende me niet. Ik herkende me zelf nauwelijks in de spiegel. Zonder snor (die was er in 30 jaar niet meer af geweest) en sik maar met grijze pruik en valse tanden bleek ik onherkenbaar voor bijna iedereen. De enige die me meteen herkende was een klant met een verstandelijke beperking. Wat meteen weer de vraag oproept wie er nou eigenlijk beperkt is....