zaterdag 31 mei 2008

Pinkpop 2008 vrijdag


De eerste dag zit er weer op. En meteen vol aan de bak. Ik kwam binnen toen Floggin' Molly bezig was de meute met Ierse feestmuziek te bestoken. Erg aanstekelijke muziek, maar had waarschijnlijk nóg meer los gemaakt als de gasten nóg meer bier achter de kiezen hadden gehad. De tweede band die ik bezocht was Animal Alpha maar de schreeuwende, sigarenrokende en zeer opvallende zangeres kon het kabaal van de band niet goedmaken.
Dus na twee nummers maar vlug de andere act gaan bekijken die gelijktijdig in de tent speelde. Dat was Jonathan Davis, de ex-zanger van Korn. Ik dacht eerst dat hij gehandicapt was, want hij heeft het hele optreden vanuit een stoel gezongen. Maar aan het eind stond hij gewoon op, dus waarschijnlijk gewoon lui... Als laatste speelden ze enkele Kornnummers maar dan op een alternatieve wijze.
Incubus is zo'n band die me niet écht kan boeien maar daarna speelde Porcupine Tree in de 3FM-tent en dat was voor mij het hoogtepunt van de dag. Wat een geweldige band! Na zo'n optreden wil je daar gewoon alles van hebben (moet ik maandag maar eens gaan doen...)

Dat kon in mijn ogen zelfs de afsluiter Metallica niet overtreffen. Zij speelden welliswaar harstikke goed (wat een geweldige gitarist!) maar het klonk allemaal een beetje plichtmatig.


Maar al met al een waardig beging van deze 39ste editie van Pinkpop. Alleen hoeft die grote drukt voor mij niet zo, 60000 man is toch wel héél veel. En elk jaar kom je natuurlijk weer de zelfde fuifnummers tegen...

Geen opmerkingen: