maandag 12 mei 2008

Pinkpop Classic 2008



In navolging van Roger Waters gisteravond was het vandaag wederom genieten op de 2e editie van Pinkpop Classic. Dertig jaar geleden mocht ik getuige zijn van Mothers Finest (toen nog op Pinkpop in Geleen) en nu ging de band op herhaling. Maar wel 30 jaar rijper. Heerlijke opzwepende funkrock...


Y&T was ouderwetse rock, ooit gezien in de jaren '80 maar niet zo'n herkenbare nummers.


Fish was muzikaal wel goed maar is niet zo mijn ding (net zo als Marillion vorig jaar).


Manfred Mann's Earth Band zag ik op mijn eerste Pinkpop (in 1977) als zestienjarige puber. Zij overtuigden mij vandaag m'n platenspeler nog eens aan te sluiten (the Roaring Silence!).


The Golden Earring heeft geen commentaar meer nodig, goede wijn behoeft heen krans....


De reggeaklanken van UB40 brachten het publiek massaal in beweging. Er hing een soortgelijk sfeertje als enkele jaren geleden heerste op Pinkpop toen Manu Chau de afsluiter was. Wederom een geslaagde editie van PPclassic, de volgende editie vind plaats op 15 augustus 2009!