dinsdag 30 juni 2009

Black Stone Cherry

Gisteren voor de tweede keer de Rocktemple bezocht. Vraag me niet hoe ze 't voor elkaar krijgen; weer stond hier een band van formaat: Black Stone Cherry. In het voorprogramma stond Heaven's Basement, die eigenlijk ook al de hoofdact had kunnen zijn. Zij deden hun ding naar behoren, zo'n beetje in de stijl van AC/DC, als opwarmertje voor Black Stone Cherry. Na een korte pauze ging het geweld los: snoeiharde rock met heerlijk gitaarwerk. De show werd gestolen door de frontman met een dijk van een stem. Mijn zoon vergeleek de band met Nickleback maar ik vond dit met afstand beter. De energie knalde van het podium. Wat opviel was dat deze vier Amerikanen nog erg jong waren, ik schat ze zo midden twintig. Ik vermoed dat als dit product ook nog rijpen gaat dat die jongens ook de grote podia gaan bestormen...



Geen opmerkingen: