donderdag 2 april 2009

FUSIE?

Sporting Limburg? een doodgeboren kindje. Vandaar dat ik nog steeds niet geloof in een fusie, ondanks het zgn akkoord van vandaag. Alle voorwaarden waaraan voldaan moest worden zijn aan de kant geschoven. Schulden worden niet gesaneerd maar geparkeerd. Begroting? van de beoogde 30 naar 25 naar 20 naar 14 naar 11, oh nee naar 14 maar dan wel met 3 miljoen schuld. Sterker nog van die 11 miljoen zijn nog niet alle sponsoren bekend. Steun van de provincie? daar komen we de komende weken wel achter...
De stuurgroep die vanaf het begin naar de fusie stuurt heeft werkelijk totaal geen moeite gedaan om een gedegen rapport te presenteren. Ik vind geen metaforen die voldoen aan zo'n ongeloofwaardig onzinverhaal. Maar het vreemdste is nog wel dat er mensen zijn die hiermee in zee gaan. Afgelopen weken heb ik me steeds afgevraagd waarom bestuurders oren hebben naar zo een totaal ononderbouwd luchtkasteel. De enige reden die ik kan verzinnen is dat er hier met geld gesmeerd wordt, maar waarom? Ik ben er nog steeds niet achter.
Deze oplossing is niet goed voor Fortuna, niet voor Roda en al helemaal niet voor Sporting Limburg.

Vandaar dat ik het nog maar eens zeg: er komt geen fusie. Want wat nu op papier staat is deze benaming niet waardig...

Geen opmerkingen: