maandag 13 juli 2009

WMC deel 3

Zaterdag was de opening. Vorig jaar zag ik Kayak ook al (in de Nieuwe Nor, zie mijn blog "genieten" oktober 2008) en was onder de indruk. Nu blijkt dat ze ook als stadionact geschikt zijn. Natuurlijk wél met hulp van de fantastisch spelende Luchtmachtkapel! Ook Ellen ten Damme deed het super. Het prachtige nummer "It's Oh So Quiet" van Björk stond als een huis. Ook waagde zij zich aan Naturträne van Nina Hagen. Nooit geweten dat die ten Damme zo'n stem had. En turnen kan ze ook nog. Heel leuk gedaan was de act met de vlaggen die door 130 schoolkinderen het veld werden opgedragen.
Het geluid in het stadion was trouwens subliem. Dat was dan ook weer het probleem met het vervolg. De Philharmonie uit Bocholtz en de mannenkoren Chevremont en Lambertus werden niet zo goed versterkt als de luchtmachtkapel. Daardoor viel dit een beetje in het niet. Daar komt bij dat ik het dialect en de stem van die Gé Reinders niet te pruimen vind dus hier haakte ik (zoals velen in het stadion) ook af. Het was eigenlijk een té lange zit. Mijn buurman zat 7 uur en snakte ook samen met mij naar een pilsje op de markt.


Geen opmerkingen: