maandag 21 mei 2007

Gorilla

Zojuist hoorde ik op een nieuwszender de man die getuige was van de ontsnapping van die gorilla in Blijdorp. Ook was hij getuige ervan dat die gorilla zijn vrouw aanviel. Zij is echter buiten levensgevaar zo werd vermeld.
Hier in het Gaiapark in Kerkrade zit ook zo'n zilverrug (zie foto). Een imposant beest, zijn naam is Makula. Die zou ik ook niet graag in het duister tegenkomen (en ook niet als het licht is trouwens). Ook hier is er een gracht om zijn verblijfplaats. Men gaat (of ging) ervanuit dat die gorillas angst voor water hebben.
Aangezien ik een seizoenskaart heb van het prachtig aangelegde Gaiapark ga ik er regelmatig naar toe. Meestal ga ik dan ook even langs de gorillas, er zijn er drie plus de pasgeboren Gaia. Als ze dan buiten verblijven denk ik wel steeds: hopenlijk hebben ze vannacht geen zwemles gehad!

Om terug te komen op het recente nieuws van de ontsnapte gorilla in Blijdorp. Het verhaal doet me denken aan een mop: Een echtpaar wandelt door Blijdorp. En de gorilla is ontsnapt. De gorilla pakt de vrouw vast (tot hier komt het verhaal overeen met de werkelijkheid) en begint haar de kleren van het lijf te scheuren. In duidelijke staat van opwinding wil de gorilla de vrouw een beurt geven en de vrouw schreeuwt: "HELP, HELP, WAT MOET IK DOEN"? Waarop de man heel rustig zegt: "zeg zoals gewoonlijk dat je hoofdpijn hebt"...

Geen opmerkingen: