woensdag 30 mei 2007

Pinkpop 2007 de 3e dag

De maandag is zoals vanouds de drukste dag op Pinkpop. En dat zal de reden zijn waarom de zaterdag en zondag eigenlijk nog gezelliger zijn. Maar ondanks de regen was ook dag drie geslaagd. Althans voor mij. Goede bands zoals de Dave Matthews Band, Wolfmother en veel britpop-bandes met de nodige bekende deuntjes. Macy Gray verastte me met een geweldig optreden. Maar eigenlijk kon het programma van de maandag niet tippen aan de eerste twee dagen. Voor mij persoonlijk had Muse mogen afsluiten in plaats van de Smashing Pumpkins. Ondanks dat ze goed klinken heb ik daar niet zoveel mee.
Al met al heb ik drie mooie dagen beleefd. Na afsluiting heb ik met enkele dolle campinggangers nog wat gefeest op camping A, maar hierover schrijf ik later nog een stukje....


De regenjassen waren onmisbaar op de maandag

Weer eens wat anders op Pinkpop: de Dave Matthews Band kan het nog altijd. En met complete bezetting (incluis blazers en viool) klonk het prima.

Muzikaal kon Evanescence mij niet echt overtuigen maar fotogeniek is de dame zeker...

Macy Gray bezorgde de hele tent kippevel (mij ook) met een spetterend optreden. Harstikke goed die tante!

De Scissor Sisters is nou zo'n act waar je van houden moet. Kon mij niet echt boeien..

Punky...

Ook Joemmie Sjtivvele waren geen overbodige luxe op de regenachtige maandag

De Arctic Monkeys, wel leuke muziek maar weinig beweging

Velen verdienden zich het ticket terug door bekertjes op te halen. Vijf euro voor 100 bekertjes. Dus na inlevering van 2400 bekertjes heb je je drie-dagen-kaartje al d'ruit...

Een van de hoogtepunten voor mij was het optreden van Wolfmother. De muziekstijl is een beetje blijven hangen in de jaren '70 (ik ook een beetje) en doet me sterk denken aan bands zoals Black Sabbath en Led Zeppelin. En dat past precies in mijn straatje. Goeie gitarist, de energie straalde er van af...

De Five O'Clock Heroes



Plopperdeplopperdeplop...

Geen opmerkingen: